Från apelsin till hud

Låda med 25st Killer Ink Precision 0.35MM

Kategori: Tips, Vardag

En mycket viktig del i hela tatueringsprocessen är nålen. Nålarna som jag beställde är precisionsnålar för klara linjer och heter 25st Killer Ink Precision 0.35MM Steriliserade Tatueringsnålar i Rostfritt Stål Round Liners. Det passar för det motivet som jag ska göra.
 
Nålarna är gjorda i rostfritt stål och har lödningar som är blyfria. Blyet kan vara skadligt för hälsan och göra att huden blir irriterad. Jag valde att köpa två paket med 03 och 05 i storlek. 03 är nålar för väldigt små motiv. Nästan bara detaljer. 05 är nålarna som jag ska använda när jag gör min tatuering då det är en större storlek på nålens bredd. Linjerna blir alltså större än 03. 
 
Jag valde killerinks egna nålar för att det var det min tatuerare använde. Jag är nöjd med min tatuering och nålarna har fått mycket beröm via internet. Man märker att dem är populära då dem oftast är slut på killerinks hemsida. 
 
 
 
Kommentera inlägget här: