Från apelsin till hud

Dagen vi alla väntat på

Kategori: Tatueringar, Vardag

Dagen är kommen. Dagen som vi alla väntat på. Mest jag, tror jag. Dagen som jag, enbart jag, ska tatuera för första gången på en livs levande människa. Min livs levande människa består av min allra bästa kompis som jag känt i hela mitt liv. I 17 år har Felicia Olsson och jag stått bakom varandra. Vem skulle min första annars vara, om inte hon? Om jag känner oss båda rätt kommer vi vara ruskigt nervösa och förmodligen få panik ett par gånger. 

Motivet jag ska tatuera på Felicia är ett hjärta där det står "Not You". Tatueringen består endast av linjer som är ganska tjocka. Jag kommer förmodligen få lägga två linjer bredvid varandra för att få rätt tjocklek. Nålarna jag beställde var en aning för små i storleken. Med facit i hand skulle jag beställt 07 eller 09 i storlek. 

Nu är det snart dags och jag måste göra mig redo. Kommer skriva ytterligare ett inlägg under kvällen för att berätta för er alla hur det gick. 
 
Kommentera inlägget här: